Tuesday, November 22, 2011

Nya hundar, nya historier & nya projekt

Vi hann senast bara lämna hundgården, gå ca 100m för att hitta 2 nya valpar.. i ett dike. Varför man väljer att dumpa sina hundvalpar precis utanför gården som tar hand om dom låter jag vara osagt. Hursomhelst inte klokt.

Nu väntar jag på att få en lista med allhända saker som kan behövas till gården för att sedan vidarebefoga listan till min värdorganisation och se om dom kan hjälpa med någon finansiering. Ska även göra mer efterforskningar kring det hela, rätt säker på att jag ska kunna få någon form av hjälp iform av pengar till egna projekt.

Min spanska rumskamrat har då äntligen börjat jobba, så kanske hänger jag med honom och lär mig lite spanska senare idag! Nybörjarkurs så passar mig utmärkt, länge velat lära mig spanska men ännu längre varit ännu latare.

Så efter att ha fått ny varmvattenberedare till toalett och dusch har vi nu även konstaterat att det läcker likadant i köket, så väntar på att få en ny där också. Snart är hela lyan tipp topp!

Fick liv i min portala musikspelare och har nu även lyssnat klart på Bozo & The Storyteller, rekommenderar ännu varmare än sist. Så nu lyssnas det på senaste tributet i discworld serien, snuff - lika förvirrande som vanligt.

Funderar kring vart jag kan ha placerat min kamera, ville så gärna slänga upp en bild på mitt makedonska ID-kort! Känns hursomhelst häftigt att ha, och att faktiskt vara här lagligt för första gången på 5 månader.

Håll i hatten för nu kommer den absolut största nyheten som jag då valde att spara till slutet för alla gedigna läsare som inte gav upp halvvägs: Jag kommer nämligen med väldigt stor sannolikhet att avbryta min volontärtjänst ca 2 månader tidigare än planerat. Varför? Har blivit erbjuden en mindre utbildning i festivalarrangemang samt att åka till England och jobba på diverse festivaler för att avslutningsvis fara tillbaka till Sverige och starta en egen! Känns lite som en dröm, kanske för att det är det ^_^

1 comment: